Проведення ділових та інших ігор

Проведення ділових та інших ігор

12.10.10

Проведення ділових та інших ігор

Ділова гра застосовується для учнів усіх вікових категорій або студентів як правило, після проведеної лекції з питань оподаткування і має за мету закріплення викладеного на лекції матеріалу.

Така форма роботи (спочатку — лекція, потім — ділова гра) дозволяє учневі не тільки засвоїти отриману інформацію, а й на практиці зіграти ту чи іншу ситуацію, самостійно вирішити всі питання, які в ній виникли.

Після закінчення кожної гри Лектор (податківець) разом із учнями аналізує правильність поведінки кожного з учасників гри, доповнює їх відповіді, надає корисні рекомендації щодо окремої ситуації.

Сценарій ділової гри

cellpadding=»0″ cellspacing=»0″>

cellpadding=»0″ cellspacing=»0″>

„ Податкова арифметика ”

Мета гри:

1.Вивчення законодавчих та нормативних актів щодо оподаткування доходів фізичних осіб та відпрацювання навичок практичного застосування отриманих знань.

2.Відпрацювання навичок підготовки відповідних документів та перевірки їх достовірності.

Сценарій гри

У грі беруть участь 4 особи: Платник податку з доходів фізичних осіб, Податковий інспектор, Бухгалтер Підприємства — 1 , де платник одержує заробітну плату за основним місцем роботи, та Бухгалтер Підприємства — 2 , де платник одержує заробітну плату за сумісництвом.

Етапи гри

Бухгалтер підприємства — 1 , де платник одержує заробітну плату за основним місцем роботи «нараховує» і «перераховує до бюджету» податок з доходів фізичних осіб платника, з урахуванням відповідної податкової соціальної пільги. По закінченні «звітного періоду» він заповнює та надсилає відомості за формою 1 ДФ до ДПІ.

Бухгалтер підприємства — 2 , де платник одержує заробітну плату за сумісництвом, «нараховує» і «перераховує до бюджету» податок з додаткових доходів платника і «надсилає» відповідні дані до податкової інспекції за формою 1 ДФ.

«По закінченні року» Платник, який сплачував за навчання дитини у вищому учбовому закладі, заповнює річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний рік, з метою отримання податкового кредиту з податку з доходів фізичних осіб і подає її Податковому інспектору .

Податковий інспектор приймає декларацію, проводить відповідний розрахунок, потоім повідомляє результати розрахунку і роз’яснює процедуру отримання платником коштів, які підлягають до повернення / сплати з бюджету.

По закінченні роботи група представляє викладачеві результати гри.

Вихідні дані щодо проведення гри:

Оподатковуваний дохід платника за місцем основної роботи у звітному році по місяцях відповідно становив:

У січні – 420 грн.; у лютому – 350 грн.; у березні – 350 грн.; у квітні – 350 грн.; у травні – 380 грн.; у червні – 380 грн.; у липні – 800 грн.; у серпні – 400 грн.; у вересні – 350 грн.; у жовтні – 350 грн.; у листопаді – 350 грн.; у грудні – 350 грн. Всього – 4830 грн. За сумісництвом Платник одержав у лютому – 300 грн., у жовтні – 900 грн. У звітному періоді Платник сплатив за навчання дитини 3850 грн.

Документи (Форми), які мають заповнити діючі особи: Форма 1 ДФ, Ф-1 (Декларація).

ДІЛОВА ГРА

на тему: “Оподаткування ПДВ”

І. У формі діалогу учні дають відповіді на наступні запитання по темі:

1. Яким законом регламентується справляння ПДВ?

2. Хто є платниками податку на додану вартість?

3. Що є базою оподаткування податку на додану вартість?

4. Ставки ПДВ?

5. Що таке податкове зобов’язання і податковий кредит?

6. Чому податок на додану вартість є непрямим податком?

7. Які є податкові періоди для платників ПДВ?

8. Які терміни сплати податку?

9. Терміни подання декларації по податку на додану вартість.

10. До якого бюджету надходить податок на додану вартість?

ІІ. Учні діляться на 2 групи: І група – бухгалтери, ІІ група – податкові інспектори. І групі пропонується виконати наступне завдання:

„Будівельна організація виконала будівельні роботи на суму 4000 грн. та отримала податкову накладну на матеріали на суму 1200 грн., в т. ч. 200 грн. податку на додану вартість. Необхідно виписати податкову накладну замовнику та записати її в книгу обліку продажу товарів (робіт, послуг), відобразити податкову накладну на отримані матеріали в книгу обліку придбаних товарів (робіт, послуг), скласти декларацію по податку на додану вартість”.

Після цього ІІ група перевіряє камерально податкову декларацію.

На завершення ділової гри вчитель (ведучий) відзначає найактивніших учнів-бухгалтерів та учнів-податкових інспекторів.

ДІЛОВА ГРА

на тему: “Оподаткування податком на прибуток підприємства”

І. У формі діалогу учні дають відповіді на наступні запитання по темі:

1. Яким законом регламентується справляння податку на прибуток?

2. Хто є платниками податку на прибуток?

3. Що є об’єктом оподаткування податком на прибуток?

4. Ставки податку на прибуток?

5. Що включається до валових доходів?

6. Що включається до валових витрат?

7. Які терміни сплати податку?

8. Терміни подання декларації по податку на прибуток?

9. До якого бюджету надходить податок на прибуток?

ІІ. Учні діляться на дві групи:

І група виконує наступне завдання:

„Балансова вартість основних фондів станом на 01.01.2007 року по 1 групі становила — 150,0 тис. грн., по 2 групі – 90.0 тис. грн., по 3 групі – 120,0 тис. грн. Необхідно нарахувати амортизаційні відрахування за І квартал 2007 року”.

ІІ група перевіряє правильність нарахування амортизаційних відрахувань.

Розваги з економічного виховання дітей дошкільного віку (молодших класів)

«Веселий економічний ярмарок»

Програмний зміст: Підведення підсумків по знаннях дітей, отриманих під час занять. Проведення розважально-ігрового «Веселого економічного ярмарку». Беруть участь діти старшої групи «Економята».

Мета заходу: формування у дітей податкової культури, закріплення знань про те, що від того, скільки у виріб вкладено труда, залежить його вартість; що вартість залежить і від якості виробу, що той, хто продає товар, отримує прибуток, а з будь-якого прибутку повинні платитися податки. Діти показують свої знання податкових, економічних, банківських термінів.

На гру запрошуються гості: представники районної податкової інспекції, банку, районного відділу освіти.

Зміст гри

Звучить весела музика. Діти заходять до зали.

Вихователь:

— Яка музика звучить, діти? (весела, красива)

— Де може звучати така музика? (на дискотеці, на ярмарку, на весіллі…)

— Так, така музика завжди звучить на ярмарках.

— А що таке ярмарок? (Ярмарок це ринок різних товарів, де вони демонструються і продаються).

Вихователь: Раніше це були справжні свята землеробів і ремісників, які після важкої річної роботи привозили свої продукти на торг, щоб продати їх, а на виручені гроші купити все необхідне для своєї сім’ї. На ярмаркі приїжджали актори, циркачі; завжди було дуже весело, шумно, крутилася карусель.

Вихователь:

— Який самий знаменитий ярмарок на Україні? (Сорочинський ярмарок, який проводиться на Полтавщині).

— Який ярмарок знаменитий у нас, на Донеччині? (Бахмутський шлях).

— На чому можна відправитися на ярмарок?

(Вибираємо вигляд транспорту і під музику проходимо на стільчики).

Вихователь: Ось ми і приїхали. До нас на ярмарок прибуло багато гостей. Давайте їх привітаємо:

Этот румяный каравай

Мы Вам преподносим с миром,

Чтоб всегда он был для Вас

Человеческим теплом и миром.

(Діти вручають гостям хліб та сіль).

Вихователь: На нашому ярмарку представлені товари різних фірм і виробників. А якщо є товар, значить повинні бути і продавці.

А що треба, щоб вдало продати товар?

(Перевірити термін придатності; наклеїти цінники; красиво поставити товар; зробити йому рекламу).

— А що таке реклама?

— Діти відповідають як вони розуміють цей термін.

— Хто може рекламувати товар?

— Диктори радіо і телебачення; художники-оформлювач; рекламні агенти).

— Хто виготовляє рекламу, і який податок повинен сплачуватися?

— Рекламу виготовляють рекламні агентства і вони повинні платити податок з реклами.

Вихователь: Що за ярмарок без гри і забав. Давайте пограємо в гру «Самий кращий продавець» (виходять продавці і рекламують свій товар).

1- й продавець : Мій павільйон «Сладкоєжка». Я продаю самі смачні в світі солодощі. Налітайте, купуйте, все розбирайте.

2- й продавець : У моєму павільйоні «Шалунішка» ви знайдете найкращі іграшки. Вибір товарів задовольнить будь-якого покупця. Наші іграшки виготовлені з високоякісних матеріалів, яскраві, зручні і красиві.

3- й продавець : А у мене товар самий корисний, вітамінний і дуже смачний.

Если купите капусту,

В животике не будет пусто.

Блюда разные приготовите

И знакомых Вы накормите.

Кому апельсинчики,

Кому витаминчики.

Кому бананчик —

Желтый кафтанчик?

Вихователь: Діти, хто з продавців і чия реклама вам сподобалася більше усього? Після такої реклами захотілося відразу все купити. Щоб визначитися з покупками, треба подумати.

Вихователь: Ну, що ж пора і ярмарку починатися. Що треба, щоб купити товар? (гроші). А іншим словом як називаються гроші? (валюта). Валюту яких країн ви знаєте? Де виготовляють валюту? (на монетному дворі). А якщо немає грошей, щоб купити товар, що можна зробити? (оформити кредит в банку).

Вихователь: А тепер підходьте, купуйте товар, та дивіться торгуйтеся, а то грошей не вистачить.(Діти проводять купівлю — продаж товарів).

Вихователь: Багато товарів продали наші продавці, але не все.

Наші дорогі гості, підходьте,

І товар розкупити допоможіть.

У нас на ярмарку працює обмінний пункт, де ви можете обміняти будь-яку валюту на наші «улыбчики», згідно з курсом 1 до 1.

Вихователь: Щоб організувати ярмарок, постаралися багато людей. Давайте пограємо в гру і пригадаємо хто що робив.

— А що таке банк? Чи тільки в банк ми відносимо свої прибутки? (Ні, частину грошей ми виділяємо на сплату податків).

— Навіщо необхідно платити податки? (На ці гроші будують нові дороги, лікарні, дитячі садочки, школи, красиві мости; надають допомогу дітям-інвалідам і т. д.).

Вихователь: Правильно, з метою допомоги дітям проходять добродійні акції.

— На нашому ярмарку сьогодні відбудеться добродійний аукціон. Що це таке? На аукціоні продають товар. Товар придбаває той, хто заплатив за нього саму високу ціну.

— Які товари можна виставити на аукціоні?

— Сьогодні виставляється усього один лот. Він незвичайний. Це єдиний ексклюзивний примірник книги, яка називається «Економята про економіку». Рік видання 2006. Тираж 1 примірник. Укладачі ДУУ№405 «Усмішка». Редактори група «Економята». Книга складається з 3 розділів:

«Податки очима дітей»;

«Економіка в казках»;

«Будинок, де живуть гроші».

Вихователь: Отже, стартова ціна лот 1 улыбчик. (проводиться аукціон).

Вихователь: Книга продана. Виручені від продажу книги гроші підуть на добродійні цілі в групу «Економята».

Вихователь: Ярмарок це не тільки продаж і купівля товарів, але і весела гра, пісні і танці. І наш ярмарок не виключення. Зараз виступить знаменитий ансамбль юних артистів «Усмішка». Зустрічайте! (Танці дітей).

Вихователь: Спасибі артистам. Я думаю, що ярмарок сьогодні вдався на славу: ми продавали і купували, грали і веселилися, побували на аукціоні.

Вихователь. А тепер хлоп’ята, ми хочемо послухати, які ви знаєте вірші про Закон, про Державу, про Азбуку, про Економіку?

Виходять діти:

Перша дитина . Государство – закон,

Государство – народ,

Государство

Единою мыслью живет:

Чтоб была Украина

Сильна и крепка,

Чтоб прославилась в мире

Она на века!

Друга дитина

Экономика учтет

Ферму, шахту и завод

И подскажет, как работать,

Чтобы вырос их доход.

Очень в наши времена

Экономика важна.

С экономикой хорошей

Расцветает вся страна.

Третя дитина

Азбука – с нее начнем учиться.

Защищает армия границы,

Чтобы люди спали без тревог.

Заплати для армии налог,

Чтобы мир был навсегда отныне,

Чтобы все ребята в Украине

Изучали воинское дело

И глядели в будущее смело.

Четверта дитина

Есть закон дорожного движения,

Есть закон налогообложения.

Чтобы воплотить свои мечты,

Уважать законы должен ты.

Берегут законы от обмана,

С ними будешь ты всегда дружить.

Ведь закон – надежная охрана

От всего, что нам мешает жить.

Вихователь Спасибі вам діти, що ви так добре розповіли про такі важливі терміни, які зустрічаються в нашому повсякденному житті.

Представник податкової інспекції . Дякуємо вас дорогі діти за веселий ярмарок, в якому ви показали нам свої знання про прибутки і податки, уміло застосовували ці терміни, танцювали та розповідали вірші. Спасибі за подаровану нам книжку «Економята про економіку», зроблену вашими руками. Але ми прийшли до вас також з подарунками м’якими іграшками і солодощами. Сподіваємося, що коли ви виростите, станете гідними громадянами нашої держави — сумлінними платниками податків.

Нам час прощатися, а ярмарок закривати!

Сценарій гри „Поле чудес”

Гра проходить у три тури. За підсумками кожного туру визначається переможець. В заключному, четвертому турі змагаються переможці відбіркових турів.

Переможець нагороджується призом.

Запитання: який податок сплачує кожний без винятку громадянин України?

Відповідь: податок з доходів фізичних осіб

Запитання: де зазначено, що громадяни України зобов’язані сплачувати податки?

Відповідь: у Конституції України

Запитання : як ви вважаєте, які податки не діють на сьогоднішній день:

а) податок на бороди

б) податок з власників транспортних засобів

в) земельний податок

г) медова данина?

Відповідь: а) і г)

Запитання : назвіть грошову одиницю України?

Відповідь: гривня

Запитання : від чого походить слово “гривня”:

а) від давньогрецького слова

б) тому що в давнину люди вели розрахунки кіньми (гривами)

в) від назви прикраси із золота чи срібла у вигляді обруча, яку в давнину носили на шиї (на “загривку”)?.

Відповідь : в)

Запитання : чи є учні платниками податків?

Відповідь : так, якщо отримують доходи

Запитання : як поповнюється Державний бюджет України?

Відповідь : шляхом надходження податків і зборів

Головна сторінка / Консультаційний центр / Майбутнім платникам / Пізнавально-ігрові заходи. Сценарії ділових ігор /

Понравился материал? Поделись с друзьями.


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


О проекте

© 2019 DPA.CV.UA. Все права защищены.

Копирование материалов разрешено только с обязательным указанием прямой, активной и открытой к индексации гиперссылки на dpa.cv.ua. . 18+